![]() |
Informace jídelny ŠJ Komenského 458 Příbor [0039] |
![]() |
Informace ŠJ pro strávníky VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY 1. Úvodní ustanovení: Vedení ŠJ: - ředitelka: Mgr. Simona Myšáková - účetní: Renáta Michálková. Adresa ŠJ: Školní jídelna Komenského, Komenského 458, Příbor 742 58. Kontakty: - telefon: 556 725 186 - mobil: 736 627 548 - email: sj.pribor@tiscali.cz, ucetni@jidelnapribor.cz, reditelka@jidelnapribor.cz Školní stravování je poskytováno žákům dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (tzv. Školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, včetně následných změn a doplňků. Školní jídelna zabezpečuje rovněž stravování vlastních zaměstnanců a provozuje doplňkovou činnost. 2. Práva a povinnosti strávníků a zákonných zástupců: 2.1. Práva strávníků, strávník má právo na: - využívání stravovací služby a informace týkající se stravování - odebírat denně plnohodnotnou a vyváženou stravu - zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, ochranu před jakoukoliv formou diskriminace - strávníci nejsou nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla - dietní stravu, pokud mu byla stanovena lékařem (ŠJ nabízí pouze bezlepkovou dietu) 2.2. Povinnosti strávníků, strávník je povinen: - dodržovat vnitřní řád školní jídelny - strávník má povinnost mít u sebe kartu či stravovací čip, který slouží k jeho evidenci při výdeji stravy - dodržovat pravidla kulturního chování, stolování a hygieny - plnit pokyny dozoru, popřípadě dalších oprávněných osob - nesmí se dopouštět projevů rasismu a šikanování - před odchodem z jídelny odevzdat použité nádobí, příbory a tácy (v rámci svých schopností a dovedností) - neodnášet vydané jídlo z místnosti, to je určeno ke konzumaci v jídelně (toto neplatí pro cizí strávníky). 2.3. Práva zákonných zástupců strávníka, zákonný zástupce má právo na: - vznášet připomínky a podněty k práci školní jídelny u ředitele školní jídelny - na informace o tom, jak žák odebírá stravu. 2.4. Povinnosti zákonných zástupců strávníka, zákonný zástupce je povinen: - informovat o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích žáka nebo jiných závažných skutečnostech, na které je nutno brát zřetel ze zdravotního hlediska při poskytování školního stravování - včas zajistit úhradu stravného, a to v hotovosti nebo bankovním převodem (pokud záloha na stravné nebude uhrazena do posledního dne v předchozím měsíci, bude stravování pozastaveno – např. stravné na měsíc říjen musí být uhrazeno nejpozději do 30. září) - dodržovat vnitřní řád školní jídelny. 3. Vztahy strávníků a zákonných zástupců s pracovníky školní jídelny: - dozor ve školní jídelně vydává strávníkům a zákonným zástupcům pouze takové pokyny, které bezprostředně souvisí s plněním Vnitřního řádu školní jídelny. Dále zajišťuje bezpečnost a další nezbytná organizační opatření. - informace, které zákonný zástupce poskytne o strávníkovi jsou důvěrné a všichni pracovníci ŠJ se řídí zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů - strávník zdraví ve školní jídelně pracovníky ŠJ srozumitelným způsobem, pracovní ŠJ strávníkovi na pozdrav odpoví. 4. Bezpečnost a ochrana zdraví strávníků: - bezpečnost je v jídelně zajištěna po celou dobu provozu dozorem z řad pracovníků ŠJ - děti jsou seznámeny se zásadami bezpečnosti a ochrany zdraví, pravidly chování a hygieny - každý úraz, zdravotní indispozice dítěte, poranění či nehoda ve školní jídelně se musí okamžitě hlásit dozoru, ten je povinen událost zpracovat a zapsat do Knihy úrazů (nejpozději do 24 hodin). 5. Dozor ve školní jídelně: - školní jídelna je samostatný právní subjekt, dozor v ŠJ je zajišťován zaměstnanci ŠJ - dozor vydává pokyny k zajištění kázně dětí, dodržování hygienických a kulturních stravovacích návyků - dbá o bezpečnost strávníků, organizuje plynulý odběr stravy a také včasný odchod strávníků z jídelny - zajišťuje čistotu prostředí zejména podlahy - poskytuje pomoc při poranění, úrazu či nehodě - dohlíží na množství a kvalitu jídla - sleduje způsob výdeje stravy - sleduje čistotu vydávaného nádobí, příborů a táců - reguluje osvětlení a větrání. 6. Ochrana před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí: - projevy šikanování mezi dětmi, tj. násilí, omezování osobní svobody, ponižování apod., kterých by se dopouštěly jednotlivé děti nebo skupiny dětí vůči jiným dětem nebo skupinám (zejména v situacích, kdy jsou takto postiženy děti mladší a slabší), jsou v prostorách školní jídelny přísně zakázány. 7. Ochrana majetku ŠJ: - strávníci mají právo užívat zařízení školní jídelny v souvislosti se školním stravováním - strávníci jsou povinni udržovat předměty tvořící zařízení ŠJ v pořádku a nepoškozené - strávníci šetří zařízení a vybavení ŠJ a uklízí po sobě zanechanou nečistotu (v rámci svých možností a schopností) - strávníci jsou povinni okamžitě nahlásit zjištěné či způsobené škody a závady na majetku ŠJ dozoru v jídelně - v případě prokázání úmyslu je strávník či jeho zákonný zástupce povinen škodu ŠJ uhradit. 8. Provoz a vnitřní režim ŠJ: - provozní doba kanceláře: 7.00 až 8.00 hod., dále 11.00 až 14.00 hod. - Výdej obědů: výdej pro žáky: 11.30 až 14.00 hod. (velká jídelna) výdej pro firmy a Diakonii: 9.45 až 11.00 hod. (výdejní okénko – přízemí) výdej pro cizí strávníky: 11.00 až 14.00 hod. (malá jídelna) výdej do jídlonosičů: 11.30 až 12.30 (výdejní okénko – přízemí) - žáci se stravují po skončení vyučování nebo ve volné hodině - vydané jídlo je určeno k okamžité spotřebě - stravovací dobu je nutné dodržovat. 9. Rozsah služeb jídelny: - školní jídelna poskytuje svým strávníků kvalitní a vyváženou stravu - žákům je zajištěn denně pitný režim - jídelní lístek s vyznačením alergenů je vyvěšen na nástěnkách v ŠJ, na webových stránkách ŠJ a na www.estrava.cz (zařízení č. 0039) - vnitřní řád ŠJ je vyvěšen na nástěnkách ŠJ a na webových stránkách ŠJ - školní jídelna poskytuje strávníkům čipovou stravovací kartu za úhradu 70 Kč, tuto kartu lze v případě ukončení stravování vrátit (nepoškozenou, funkční) strávník obdrží zpět poplatek 70 Kč. 10. Výše finančního limitu: - výše finančního normativu je určena v rámci rozpětí finančních limitů (vyhláška č. 107/2005 Sb.) a je uvedena na webových stránkách ŠJ - dle vyhlášky č. 107/2005 Sb. jsou strávníci zařazování do věkových skupin po dobu celého školního roku (tj. od 1.9. do 31.8.), ve kterém dosáhli níže uvedeného věku: předškoláci 6 let: 30 Kč předškoláci 7 let: 33 Kč žáci 7 až 10 let: 33 Kč žáci 11 až 14 let: 35 Kč žáci 15 let a více: 37 Kč cizí strávníci: 94 Kč 11. Přihlašování stravy: - zákonný zástupce vyplní přihlášku ke stravování a odevzdá v kanceláři ŠJ - platnost přihlášení trvá po celou dobu školní docházky - zákonný zástupce podá souhlas k inkasu u peněžního ústavu nebo hradí stravné v hotovosti v pokladně ŠJ - školní jídelna vaří 2 až 3 druhy jídel, jídlo č.1 má přihlášený strávník nastaveno automaticky, jídlo č. 2 až 3 je určeno pro strávníky od kategorie 11 až 14 let a výše. Pokud strávník žádá č. 2 nebo 3, je třeba si jej objednat. Objednává se vždy nejpozději dva pracovní dny dopředu, později už to objednávkový systém nepovolí. U dietního stravování není možnost výběru stravy. 12. Odhlašování stravy: - odhlášení stravy na další den a daný den lze provést na webu nejpozději do 6.00 hod. ráno, ve výjimečných případech (např. nemoc) emailem – sj.pribor@tiscali.cz do 6.00 hod. ráno nebo telefonicky na číslech 556 725 186 a 736 627 548 do 8.00 ráno - odhlášky ze stravování se v případě platby inkasem zohlední ob měsíc - odhlášky ze stravování v případě hotovostní platby budou zohledněny při koupi stravného na následující měsíc - hromadné akce pro žáky pořádané školou jsou po dohodě se školou odhlášeny hromadně - hromadné odhlášky se podávají dopředu se seznamem účastníků akce a s termínem - prázdniny jsou odhlášeny automaticky. Postup odhlášení prostřednictvím https:// secure.ulrichsw.cz/estrava/prihlaseni: - zadat kód jídelny 0039 - zadat kód strávníka (číslo karty/čipu) - zadat heslo (číslo karty/čipu) 13. Vyúčtování stravy: - pod ikonou finance je možné najít zpětné měsíční vyúčtování strávníka. 14. Výdej stravy: - pracovníci dbají o plynulý a rychlý výdej stravy, teplotu vydávaných jídel (tu je povinen kontrolovat a zapisovat), dodržování hygienických a bezpečnostních předpisů, hospodárnost při zacházení s inventářem a jeho čistotou - po skončení výdeje stravy se zbytky likvidují odvozem dle smlouvy s firmou SMOLO - úklid v jídelně zajišťuje pracovnice ŠJ. 15. Nárok na dotované školní stravování: - nárok na dotované školní obědy vzniká pouze v souvislosti s pobytem žáka ve vyučování. Při nemoci žáka je možné odebrat dotovaný oběd pouze v první den nemoci, pak musí být žák odhlášen (§ 119, zákon č. 561/2004 Sb.). Oběd pro žáka je možné vyzvednout do jídlonosiče - neodhlášené a neodebrané obědy propadají bez náhrady. 16. Dietní stravování: - ŠJ poskytuje v rámci stravovacích služeb vaření v dietním režimu, a to bezlepkovou dietu, která je určena žákům, kteří svůj zdravotní stav doloží potvrzením od lékaře - v jídelním lístku bude bezlepková strava vyznačena, toto je sledováno nutričním terapeutem - ostatním žákům, jejichž zdravotní stav vyžaduje speciální stravování, bude umožněno individuální stravování na základě uzavřené dohody. 17. Dotazy, připomínky, stížnosti: - dotazy, připomínky nebo stížnosti týkající se sklady jídelního lístku, kvality stravy či technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší ředitelka ŠJ. Připomínky mohu být podány osobně, telefonicky – 736 627 548, elektronickou cestou - reditelka@jidelnapribor.cz. 18. Závěrečná ustanovení: - Strávníci jsou povinni se řídit pokyny uvedenými v tomto Vnitřním řádu školní jídelny, dále pokyny ředitele a příslušného dozoru. Vnitřní řád je vyvěšen na webových stránkách ŠJ, v e-stravě a na nástěnkách. Stávající strávníci jsou s vnitřním řádem seznámeni. Nový strávníci a jejich zákonní zástupci jsou na vnitřní řád upozorněni na přihláškách ke stravování. Školní jídelna upozorňuje na aktualizace na svýcg webových stránkách. V Příboře, dne: 30. 8. 2023 ……………………………………………… Mgr. Simona Myšáková ředitelka ŠJ |