e-strava Informace jídelny
ZŠ a MŠ Kaštanová 412,
Třinec
[0204]
Ulrich software
Informace ŠJ pro strávníky


Informace pro strávníky
Označení alergenů ve školní jídelně

Dle legislativy EU a ČR jsou od 13.12.2014 stanoveny specifické požadavky na označování alergenů u výrobků a jídel ve veřejném stravování. Týkají se také tedy naší školní jídelny.
Alergeny jsou přirozeně se vyskytující látky, které mohou u přecitlivělých jedinců způsobit nepřiměřenou reakci imunitního systému (tzv. alergickou reakci), které může vyústit až v anafylaktický šok. Tyto potraviny či složky potravin se však neuplatňují u běžné populace a nemají vliv na zdravotní stav,
mohou být bez obav konzumovány.
Mezi potravinové alergeny patří celá řada potravin, Evropská unie však specifikovala 14 hlavních potenciálních alergenů, které podléhají legislativnímu značení.
Školní jídelna je povinna „jasně a zřetelně označit alergenní složky“, které jsou přeneseny z receptur a ingrediencí použitých při výrobě jednotlivých pokrmů. Toto označení není povinné, pokud název, pod kterým je potravina podávána, jednoznačně odkazuje na tuto alergenní složku, např. celerová polévka.
Školní jídelna a označení alergenů plní pouze funkci informační, stejně jako každý výrobce potravin a pokrmů. Má za úkol dostatečným způsobem informovat strávníka o přítomnosti alergenní složky v potravině. Nebude brán zřetel na jednotlivé přecitlivělosti strávníků - tuto skutečnost si musí každý strávník nebo zákonný zástupce uhlídat sám. Školní stravování zajišťuje stravování dětí, žáků a studentů podle jednotlivých věkových kategorií a výživových požadavků, a nelze se při velkém počtu strávníků věnovat jednotlivcům s přecitlivělostí na některý alergen a tento při přípravě pokrmů eliminovat.




Bezhotovostní platby za stravování

Vážení rodiče, zaměstnanci a ostatní strávníci školní jídelny při ZŠ Kaštanová 412,
naše škola, na základě žádostí, se rozhodla přejít na bezhotovostní platební systém.
To znamená, že platba za stravné (obědy), kterou jste doposud prováděli hotovostně, může být hrazena prostřednictvím vašeho účtu v bance.
Ale zůstává i původní systém – platba hotovostí.

Co je třeba pro to udělat?

1. Zajít do banky, v níž máte zřízen svůj účet, a zadat povolení k inkasu ze svého účtu na účet Základní škola a mateřská škola, Třinec, Kaštanová 412, příspěvková organizace:
• číslo účtu příjemce platby: 0100006821
• kód banky příjemce platby: 0800
• limit jednotlivé platby inkasa: doporučujeme 600 Kč
• počáteční datum účinnosti: datum povolení inkasa (u nových strávníků ne dříve, než den vydání stravovacích karet školní jídelny)
• nechat si potvrdit v bance povolení inkasa pro ZŠ Kaštanová 412 (viz níže).

2. S potvrzením o povolení inkasa zajít k vedoucí školní jídelny, která údaje zanese do stravovacího programu.

3. Pak už jen hlídat, aby na vašem účtu v bance byl vždy dostatek hotovosti. Platby budou prováděny k 15. dni předcházejícího měsíce, např. dne 15.8. bude prováděna platba na měsíc září.

Další informace Vám rádi poskytnou vedoucí školní jídelny (tel. 558 993 623).

---------------------------------------"--------------------------------------------------"----------------------

Potvrzení k povolení inkasa pro Základní školu a mateřskou školu, Třinec, Kaštanová 412, příspěvková organizace

Příjmení a jméno strávníka (dítěte)..............................................................................................

Číslo stravovací karty ve školní jídelně: .................. Třída: ................

Číslo účtu/kód banky (z něhož bude platba prováděna): .............................................................

Majitel účtu: ................................................................................................................................

Počáteční datum účinnosti povolení inkasa: .......................................................
Inkaso je povoleno ve prospěch účtu 0100006821/0800 Česká spořitelna, a.s., pobočka Třinec-Lyžbice

V Třinci dne.....................

.......................................................................................................................................................

podpis zákonného zástupce/strávníka…………………razítko a podpis pracovníka banky





POSTUP PŘIHLAŠOVÁNÍ UŽIVATELE E-STRAVY:

1. Zadat kód zařízení : klikneme na číslo identifikace 0204 nebo 204 přímo vepíšeme do příslušného rámečku
2. zadat kód uživatele: číslo karty nebo čipu, bez počátečních 0.
3. zadat heslo tj. první písmena jména a příjmení (malými písmeny)+
číslo karty
4. objeví se stránky pod jménem strávníka a menu.
5. v hlavním menu pod odkazem jídelníček si zvolte nabídku aktuálního měsíce.

Pak můžete provést změny dle jídelníčku.
Po ukončení změn musíte kliknout na tlačítko Uložení změn.
Objeví se hlášení, že objednávka byla úspěšně odeslána.


Přihlášení je umožněno pouze zaregistrovaným strávníkům.

Dále je nutné, aby měl uživatel zakoupené stravné na dané dny určitého měsíce.

V těchto dnech může provádět změny: 1-první jídlo, 2-druhé jídlo, 0-odhláška.

Změny jsou zpracovávány každý pracovní den v 7.05 hod, 9.34 hod, 11.34 hod, 13.00 hod.